امیرعبداللهیان در دیدار طالبانی: هیچ طرفی نباید به امنیت همسایگان عراق آسیب برساند


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که هیچ طرفی نباید به امنیت همسایگان عراق آسیب برساند.

9/12/2023 12:39:45 PM
کد خبر: 12175

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، امیرعبداللهیان امروز دوشنبه در دیدار بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق و هیات همراه بر اینکه ایران خواهان عراقی مستقل، شکوفا و آباد می باشد، تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نقش مرحوم جلال طالبانی را در عراق ستود و افزود: حضور تروریست ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران در تعارض با قانون اساسی عراق و‌ مناسبات دوستانه فیمابین است هیچ طرفی نباید به امنیت همسایگان عراق آسیب برساند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط مستحکم تهران و بغداد بر  تسریع در اجرای توافق امنیتی دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین از دولت و ملت عراق و مسئولان اقلیم کردستان در میزبانی از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد.

بافل طالبانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های مستمر جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق، ایران را قوی ترین پشتیبان ملت عراق عنوان و تاکید کرد ما به روابط و دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنیم.

 وی همچنین با اشاره به تحولات اقلیم کردستان و تقویت روابط این منطقه با دولت مرکزی عراق، به اقدامات حزب متبوعش در افزایش امنیت در مرزهای اقلیم کردستان اشاره و تاکید کرد عراق اجازه نخواهد داد از اراضی این کشور آسیبی به کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.