مأموریت "قالیباف" به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره موضوع زندان اوین


رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مأموریت داد موضوع اخیر زندان اوین را بررسی کند.

8/25/2021 1:10:55 PM
کد خبر: 7111

به گزارش سارنا به نقل از تسنیم، ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 شهریور) قوه مقننه طی اخطاری با استناد به اصل دوم قانون اساسی، گفت: در روزهای اخیر فیلم‌ها و تصاویری از زندان اوین در رسانه‌های بیگانه منتشر شده است، این موضوع مایه تأسف است هم بابت اجحافی که در حق برخی زندانیان صورت گرفته است و هم بابت اینکه این موضوع دست‌مایه‌ای شده است برای حمله به دستگاه قضائی و کارکنان شریف آن.

وی ادامه داد: حتماً باید با عوامل احتمالی تخلف یا جرم برخورد قاطع صورت بگیرد اما خلاف چند مأمور را نباید به بدنه یک دستگاه خدوم که در این سالها شاهد تحول و برخورد قاطع با فساد در آن بوده‌ایم تسرّی داد.

نماینده دشتستان در مجلس با ابراز اینکه "در یک سال اخیر از تعدادی از زندان‌ها بازدید داشتم"، اضافه کرد: شاهد بودم که شرایط با آنچه رسانه‌های اجاره‌ای سعودی و تریبون‌های ملکه در لندن و آلبانی و دیگر کشورها روایت می‌کنند متفاوت است، قضات و کارکنان شریف قوه  قضائیه در سخت‌ترین شرایط در حال فعالیت هستند و این روا نیست که به یک بهانه مورد حمله قرار گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن قدردانی از دستور اخیر رئیس قوه قضائیه درباره بررسی سریع موضوع زندان اوین، اظهار داشت: درخواست داریم که با عوامل احتمالی هرگونه خشونت و جرم برخورد قاطع صورت گیرد، چرا که ویژگی شاخص نظام جمهوری اسلامی و رهبری فرزانه این بوده است که همیشه با فساد درون خود برخورد کرده است، چه در ماجرای کهریزک چه در ماجرای فساد دانشگاه آزاد در دوره اسبق، چه خاندان‌های پرادعا و پرونده‌های افرادی مانند طبری.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار، گفت: کمیسیون اصل 90 با هماهنگی دادستانی‌کل این موضوع مربوط به زندان اوین را پیگیری کنند، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

نظر بدهید


نام:


ایمیل:


موضوع:


توجه: دیدگاه هایی که حاوی توهین و تهمت و یا فاقد محتوایی که به بحث کمک میکند باشند احتمالا مورد تایید قرار نمیگیرند.